Marketing mobilny może być skutecznym sposobem na promowanie Twojej firmy.
Poniżej znajduje się zbiór wskazówek dotyczących tego, co musisz wiedzieć.Ustawiaj oczekiwania i dbaj o bezpieczeństwo zgodnie z prawem. Po tym, jak osoba wyrazi zgodę, a nawet w trakcie procesu, poinformuj ją, jak często może otrzymywać od Ciebie wiadomości tekstowe. Daj im również opcję „rezygnacji”, jeśli wiadomości są zbyt częste lub jeśli chcą uniknąć ewentualnych opłat za wiadomości. Zawsze dołącz wiersz „mogą obowiązywać standardowe stawki”.Ułatw swoim klientom udostępnianie Twojego mobilnego przekazu marketingowego. Opcje takie jak rabaty oparte na poleceniach lub sugestiach przekazania specjalnej oferty znajomemu mogą prowadzić do zwiększonej reklamy szeptanej. Wielu konsumentów szuka rekomendacji u znajomych i rodziny, więc ułatwienie udostępniania wiadomości mobilnych może znacznie zwiększyć bazę klientów.Użyj kodów QR, aby przyciągnąć klientów. Kody QR to kody do zeskanowania, które prowadzą klienta do dowolnej witryny, z którą go łączysz. Powinny one być duże i czytelne, aby telefony komórkowe nie miały trudności z ich odczytaniem. Klienci kochają łatwość i prostotę, więc jeśli podłączysz swoją witrynę do jednego z nich, przyzwyczai się.Dodawaj kody QR za każdym razem, gdy coś drukujesz. Drukowane kody QR są bardzo poszukiwane, więc umieść swój kod na wszystkim, co tylko możesz, nawet na pocztówkach, ulotkach lub gazetach. Im więcej masz osób, które widzą Twój kod, tym większe prawdopodobieństwo, że zdobędziesz nowych klientów dzięki wyświetlaniu.Ułatw klientowi rezygnację z Twoich wiadomości. Jeśli klient nie chce już otrzymywać wiadomości mobilnych od Twojej firmy, powinieneś mieć prosty kod, który może wysłać do Ciebie SMS-em, aby sam się usunąć. Posiadanie zbyt skomplikowanego procesu może sprawić, że ludzie usuną Twoją firmę ze swojego życia.Twoje wiadomości tekstowe, posty w serwisach społecznościowych i e-maile powinny być krótkie i zwięzłe. Jeśli wiadomość jest zbyt długa, ludzie zwykle ją odrzucają. Komunikat powinien być krótki, pilny i zawierać wezwanie do działania.
Nie powinna to być reklama ćwierć strony, ale krótka wiadomość mająca na celu ostrzeżenie konsumentów o zniżkach lub promocjach.Zdecyduj już teraz, czy zamierzasz używać kodów QR czy 2D w swojej kampanii mobilnej.
Twoi odbiorcy mogą nie rozumieć, jak wykorzystać określoną technologię, więc musisz upewnić się, że wybierasz coś aktualnego, popularnego i przyjaznego dla ludzi. Prowadzisz marketing do zwykłych ludzi; nie każdy będzie obeznany z technologią.Kiedy promujesz konkretne wydarzenie, wyślij mobilną wiadomość marketingową na kilka godzin lub dzień przed wydarzeniem. Klienci, którzy są naprawdę zainteresowani wydarzeniem, mogą łatwo zapomnieć o wiadomości, jeśli wyślesz ją na kilka dni przed wydarzeniem. Nie chcesz, aby Twoi klienci niczego nie przegapili.Jeśli masz zamiar rozmawiać z kimś przez telefon, traktuj go z szacunkiem i staraj się, aby prezentacja sprzedaży była krótka i słodka. Staraj się szanować osobę, z którą się kontaktujesz.Wysłanie wiadomości przypominającej o zbliżającej się sprzedaży lub premierze nowego produktu to doskonały sposób na zainteresowanie klientów tym, co się dzieje. Spróbuj wysłać przypomnienie kilka godzin wcześniej. Robienie tego z kilkudniowym wyprzedzeniem stwarza większą szansę, że klient zapomni.Nadawanie klientom preferowanego statusu to sprawdzony sposób na zwiększenie lojalności i sprzedaży, więc powiedz swoim klientom, że są „preferowanymi” i „członkami elitarnymi” i przyprowadź ich więcej! Tworzenie ekskluzywnych ofert tylko dla klientów marketingu mobilnego i nadawanie im specjalnych tytułów zwiększy prawdopodobieństwo zakupu Twoich produktów lub usług, a na pewno sprawi, że będą rozmawiać z innymi o korzyściach płynących z bycia Twoim klientem!Oto kolejna wskazówka dla tych, którzy chcą używać kodów QR w marketingu mobilnym. Generując kody qr, koniecznie skorzystaj z bezpłatnej usługi. Wybierając bezpłatną usługę, możesz reklamować się bez wydawania ani grosza na promocję. Upewnij się, że usługa ma śledzenie, aby wiedzieć, kto skanuje Twoje kody.Cóż, mam nadzieję, że powyższy zbiór wskazówek pomoże Ci wiedzieć, co robić i czego oczekiwać, jeśli chodzi o marketing mobilny. Umiejętnie obsłużona ta funkcja marketingu okaże się wartościowym aspektem Twojego planu marketingowego.